سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت برج خنک کننده

 

برج خنک کننده:

برج خنک کننده یا برج خنک کن و کولینگ تاور یک دستگاه حذف گرما است که از آب برای انتقال گرمای اضافی به اتمسفر استفاده می کند. همه برج های خنک کننده بر اساس اصل حذف گرما از آب با تبخیر قسمت کوچکی از آب که در واحد به دور خود گردش می کند عمل می کنند. مخلوط کردن آب گرم و هوای سردتر، گرمای نهان تبخیر را آزاد می کند و باعث سرد شدن آب می شود. اگر تا به حال از یک ساختمان بلند به پایین نگاه می کنید، ممکن است متوجه واحدهای مربعی شوید که در بالای آن ها در ساختمان های زیر پنکه وجود دارد. این ها برج های خنک کننده هستند   .

اجزا اصلی تشکیل دهنده برج خنک کننده:

فن برج خنک کننده (Fan)

فن گارد، پولی گارد برج خنک کن(Fan guard & Pully guard)

حوضچه آب برج خنک کننده(Water basin)

بدنه اصلی برج خنک کننده(casing)

فلنج خروجی و ورودی

شیرتخلیه برج خنک کننده (Drain valve)

سرریز برج خنک کننده (Over flow)

الکتروموتور برج خنک کننده (Electro Motor)

قطره گیر برج خنک کن(Drift Eliminator)

نازل برج خنک کننده(Nozzle)

تاریخچه برج خنک کننده:

برج خنک کننده در قرن 19 از طریق توسعه کندانسورها برای استفاده با موتور بخار بوجود آمدکندانسورها از آب نسبتاً خنک، از طریق وسایل مختلف، برای متراکم کردن بخار خروجی از سیلندرها یا توربین ها استفاده می کنند. این باعث کاهش فشار برگشتی می شود که به نوبه خود مصرف بخار و در نتیجه مصرف سوخت را کاهش می دهد و در عین حال قدرت را افزایش می دهد و آب دیگ بخار را بازیافت می کند. با این حال، کندانسورها به مقدار زیادی آب خنک کننده نیاز دارند که بدون آن غیر عملی هستند. در حالی که استفاده از آب در موتورهای دریایی مسئله ای نیست، محدودیت قابل توجهی را برای بسیاری از سیستم های زمینی ایجاد می کند. در اواخر قرن بیستم، چندین روش تبخیری بازیافت آب خنک کننده در مناطق فاقد منبع تأمین آب مورد استفاده قرار می گرفت، و همچنین در مکان های شهری که ممکن است منبع آب شهری از منبع کافی برخوردار نباشد. قابل اعتماد در زمان تقاضا؛ یا برای رفع نیازهای خنک کننده کافی است. در مناطق با زمین در دسترس، سیستم ها به شکل حوضچه های خنک کننده ظاهر شدند. در مناطق با زمین محدود، مانند در شهرها، آن ها به شکل برج های خنک کننده ظاهر شدند و امروزه به صورت قابل توجهیی از برج های خنک کننده در مصارف مختلف استفاده می شود.

هدف از برج خنک کننده چیست؟

یک برج خنک کننده برای خنک کردن آب استفاده می شود و مبدل حرارتی عظیمی است، گرمای ساختمان را به اتمسفر منتقل می کند و آب سردتر را به چیلر باز می گرداند. یک برج خنک کننده آب گرم را از یک چیلر دریافت می کند. این آب گرم به عنوان آب کندانسور شناخته می شود زیرا در کندانسور چیلر گرما می گیرد. چیلر معمولاً در سطح پایین تری مانند زیرزمین قرار دارد. نقش برج خنک کننده خنک کردن آب است، بنابراین می تواند به چیلر برگردد تا گرمای بیشتری را جذب کند.

مکانیزم عملکرد برج خنک کننده:

تجهیزات تهویه مطبوع و فرآیندهای صنعتی می توانند گرما را در قالب تن آب گرم تولید کنند که باید خنک شود. این جایی است که برج های خنک کننده وارد می شوند. آب بیش از حد گرم از طریق برج خنک کننده جریان می یابد، جایی که دوباره در گردش است و در معرض هوای خنک و خشک قرار می گیرد. گرما آب برج خنک کننده در گردش را از طریق تبخیر خارج می کند. سپس آب سردتر دوباره وارد تجهیزات تهویه مطبوع یا فرآیند خنک شدن آن تجهیزات می شود و چرخه خنک کننده بارها و بارها تکرار می شود. هنگامی که کندانسور گرم به برج خنک کننده می رود، آب از طریق نازل هایی عبور می کند که به قطرات کوچک در سراسر محلول پاشیده می شود، که باعث افزایش سطح آب می شود و از طریق تبخیر بیشتر باعث از دست رفتن گرما می شود. هدف از فن در بالای برج خنک کننده این است که هوا را از پایین برج وارد کرده و آن را در جهت مخالف آب گرم کندانسور بالای دستگاه به بالا و خارج حرکت دهد. هوا گرما را از طریق تبخیر آب برج خنک کننده به اتمسفر منتقل می کند.

 

بهترین متریال برای برج خنک کننده چیست؟

سیستم های خنک کننده آب در درجه اول از دو ماده ساخته شده اند: فلز یا فایبرگلاس. همانطور که می دانید، فلز می تواند زنگ زده و دچار خوردگی شود و هر چیزی که در داخل آن قرار دارد می تواند به مرور نشت کند. جای تعجب نیست که برج های خنک کننده فلزی فقط تا 15 سال عمر مفید دارند و نیاز به نگهداری با رنگ اپوکسی، سیلانت و موارد دیگر دارند. و این نگهداری می تواند منجر به خرابی کسب و کار شما شود.بهترین گزینه برای برج خنک کننده فایبرگلاس می باشد که دچار زنگ زدگی و..نمی گردد و بسیار مقاوم می باشد.

برج های خنک کننده برای چه مواردی استفاده می شود؟

برج های خنک کننده در درجه اول برای گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) و اهداف صنعتی استفاده می شود. برج های خنک کننده عملکرد مقرون به صرفه و مقرون به صرفه ای را در سیستم هایی که نیاز به سرمایش دارند، فراهم می کند. سیستم های تهویه مطبوع معمولاً در ساختمان های اداری بزرگ، مدارس و بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرد. برج های خنک کننده صنعتی بزرگتر از سیستم های تهویه مطبوع هستند و برای حذف گرمای جذب شده در سیستم های آب خنک کننده در گردش در نیروگاه ها، پالایشگاه های نفت، کارخانه های پتروشیمی، کارخانه های پردازش گاز طبیعی، کارخانه های فرآوری مواد غذایی و سایر تاسیسات صنعتی استفاده می شوند.

انواع برج خنک کننده براساس شیوه انتقال حرارت:

برج خنک کننده مدار باز

برج خنک کننده مدار بسته

برج خنک کننده خشک

برج خنک کننده مدار باز:

برج خنک کننده مدار با تماس مستقیم میان اب و هوا یکی از انواع برج خنک کننده می باشد که از تماس مستقیم اب با هوا استفاده می شود و عمل می کند.در این مدل، تا حدی بدلیل تبادل گرما، انتقال گرما بین هوا و آب اتفاق می افتد؛ نحوه خنک سازی آب در برج خنک کننده مدار باز به اینگونه می باشد که اب مورد نظری که می بایست خنک شود به بالای برج خنک کننده فرستاده می شود و به وسیله نازل ها بر روی پکینگ ها پخش می گردد.اب به صورت یک لایه و سطح یکنواخت و نازک بر روی پکینگ مدیا توزیع می شود و یک سطح تبادل گرمایی بزرگ ایجاد میکند و به کمک فن، هوای گرم داخل برج خارج می شود.

برج خنک کننده مدار بسته:

در این نوع از برج خنک کننده تماس غیر مستقیم بین اب و هوا ایجاد می شود برخلاف برج خنک کننده مدار باز.در این نوع از برج خنک کننده از کویل های مسی مورد استفاده قرار می گیرد.درون کویل ها مدار داخلی موجود می باشد و یک مدار خارجی که اب خنک با هوا تماس ایجاد می کند و در سطح خارجی کویل تبخیر می گردد و این امر سبب کاهش و از دست دادن دما اب گرم می گردد.نحوه عملکرد برج خنک کننده مدار بسته و مدار باز تا حدودی شبیه به یکدیگر است با این تفاوت که در برج مداربسته سیال به طور مستقیم در معرض جو یا جریان آب خارجی قرار نمی گیرد.از مزایا برج های خنک کننده می توان به اشتغال فضا کم و صرفه جویی در انرژی و مقاومت بالا و..اشاره کرد.

برج خنک کننده خشک - مرطوب یا هیبریدی :

برج خنک کننده هیبریدی ترکیبی از برج خنک کننده مدار بسته و مدار باز می باشد .برج خنک کننده مرطوب با تبخیر توسط هوا و مکش عمل می کند.

عوامل مؤثر در طراحی برج های خنک کننده :

عوامل مؤثر در طراحی برج های خنک کننده را بطور خلاصه  شامل::

دمای مرطوب محیط : اصولاً خنک کردن آب زیر این دما غیر ممکن است .

شدت جریان آب

شدت جریان هوا

نوع آکنه هاویا پکینگ های برج خنک کننده

روش پخش آب و آرایش افشانه ها

میزان افت درجه حرارت (اختلاف دمای ورودی وخروجی برج)دلتا t

اختلاف بین درجه حرارت آب سرد و درجه حرارت مرطوب هوا

شکل ظاهری برج خنک کننده:

برج خنک کننده ذونقه ای

برج خنک کننده مکعبی

مونتاژ برج خنک کننده:

مونتاژ در محل

نصب و مونتاژ به صورت ترکیبی

مونتاژ در کارخانه

نکات مهم در نصب برج خنک کننده:

برای نصب برج خنک کننده در محیطی که برج های خنک کننده دیگری نیز موجود می باشد می بایست به نحوی ان ها را قرار داد که هوای خروجی یکدیگر وارد هم نگردد.

برای نصب برج خنک کننده می بایست ابتدا قطعات و اجزاء مختلف دستگاه را باز کرده و مطمئن شوید که تمامی آن ها سالم و کامل است.ابزارها و تجهیزات لازم برای نصب برج خنک کننده شامل:

آچار لوله گیر

پیچ گوشتی

چکش

سوهان

تراز

آچار فرانسه

دریل و مته

انبردست

تیغ

فرچه

غلطک

بهترین محل نصب برج خنک کننده در پشت بام می باشد.

قیمت برج خنک کننده:

قیمت برج خنک کننده به عوامل زیر بستگی دارد:

نوع برج خنک کننده(برج خنک کننده مدار بسته و..)

نوع جنس بدنه

نوع پکینگ و نازل ها و قطره گیر

مواد اولیه استاندار بودن

ظرفیت و..

گروه صنعتی و تولیدی هلدینگ صنایع برتر:

شرکت هلدینگ صنایع برتر ایران به عنوان مرجع تخصصی فروش انواع تجهیزات در حوزه تهویه مطبوع، انواع کولینگ تاور و قطعات برج خنک کننده، چیلر تراکمی، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، منبع کویل دار، رادیاتور، دیزل ژنراتور، پمپ و سیستم های آبرسانی توسط انواع لوله پلی اتیلن، لوله پلی اتیلن فاضلابی، لوله کاروگیت، لوله پلیکا، لوله زهکش و لوله فلزی، سیستم های تصفیه آب و هوا، پکیج تصفیه فاضلاب، ایستگاه پمپاژ فاضلاب، سختی گیر، فیلتر شنی، تولید انواع سپتیک تانک و چربی گیر از جنس پلی اتیلن و فایبر گلاس و منهول پلی اتیلن، درب منهول، طراحی و ساخت انواع مخازن از جمله مخزن قیفی پلی اتیلن، مخزن فایبرگلاس، مخزن استیل، مخزن اسید، مخزن کامپوزیت، تولید تجهیزات آشپزخانه های صنعتی، ماشین ظرفشویی صنعتی، یخساز صنعتی، سردخانه صنعتی، ساندویچ پانل و ... با تنوع بسیار زیاد از لحاظ برند و مدل، با داشتن تیمی فنی و متخصص تلاش دارد تا بهترین کیفیت و رضایت را از آن هموطنان و به ویژه صنعت گران نماید. در صورتی که قصد خرید برج خنک کننده (کولینگ تاور) و محصولات مشابه را دارید، می توانید با دریافت قیمت برج خنک کننده (کولینگ تاور) و مشورت کارشناسان فروش هلدینگ صنایع برتر ایران انتخاب بهتری داشته باشید.مجموعه صنعتی هلدینگ صنایع برتر ایران در زمینه تولید انواع برج خنک کننده به صورت حرفه ای در حال فعالیت است. شما هر گونه نیازی که به انواع برج خنک کننده و دیگر مدل ها که داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کولینگ تاور و نحوه تولید آن به سایت هلدینگ صنایع برتر ایران مراجعه نمایید.برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 02186127232 – 09129536702 – 09127065945